ַיְכֻלּוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ וְכָל צְבָאָם – כך תתכוננו לBlack Friday

יום שישי השחור (או כפי שכולם קוראים לו – Blackfriday) הוא יום ייחודי מאוד בזירה הדיגיטלית. בדרך כלל כשאנו באים לתכנן קמפיין שיווקי או פרסומי, אנו לוקחים בחשבון את ההשפעה של הקמפיינים חודשים ושנים קדימה. אך כאן המקרה שונה בתכלית. בבלאק פריידי לאנשי השיווק ולבעלי העסקים יש 24 שעות בלבד למקסם ככל הניתן את התוצאות. אין מקום לתיקונים, לטעויות, לשיפורים ולהסקת מסקנות בהמשך. על מנת למקסם את היום הזה כמו שצריך הסוד בדיוק כמו במסעדת שף טובה טמון בהכנות.

הִנֵּה נָתַתִּי כָּל-מַעֲשֵׂר בְּיִשְׂרָאֵל

הצעד הראשון שעליכם לעשות בהכנות ליום המיוחל הוא לחשוב על ההטבות אותן תרצו להעניק ביום הזה. בבואכם לחשוב על ההטבות אני ממליץ לחשוב על שני דברים מרכזיים

  • הלקוחות שלכם – חישבו אילו מוצרים הם הכי אוהבים והכי מחכים לקבל בהנחה ביום הזה. מעבר לכך, ערבו אותם בבחירה. נצלו את הנכסים הדיגיטליים שלכם (סקרים בפייסבוק, אינסטגרם, אתר וניוזלטרים) על מנת לשאול אותם אילו מוצרים ירצו לקבל בהנחה. זכרו כי אם לא תתנו להם את מה שהם מחפשים, הם יחפשו (וימצאו) את זה במקום אחר.
  • המלאי שלכם – אם אין לכם מלאי גדול ממוצר חשבו אולי לא לתת עליו הנחה גדולה מידי כיוון שכך יאזל במהירות והלקוחות יביעו אי שביעות רצון. דאגו לכך שיש לכם מספיק מלאי מהמוצרים להם יש הנחה משמעותית וביקוש מקהל היעד.

מַה שֶּׁהָיָה הוּא שֶׁיִּהְיֶה 

הסתכלו היטב בקמפיינים שעשיתם בשנה שעברה, הפיקו לקחים, לימדו מטעויות ושאבו השראה מההצלחות. ישנו מספר רב של פרמטרים אותם אפשר לבדוק, הנה כמה ששווה להתמקד בהם:

  • בדקו אילו מודעות עבדו טוב יותר ונסו לחשוב מדוע?
  • מהם המסרים שהעברתם?
  • כמה זמן לפני התחלתם 'לחמם את הקהל' וכיצד?
  • מהן הפעולות שעשיתם עוד בטרם יום שישי על מנת לפרסם את ההטבות?
  • על אילו מוצרים היו הנחות?
  • מה היה גודל ההנחות?

תרֵי זוּזֵי 

אפשר לחפור שעות על קמפיינים, בידים וקרייאטיב אבל חשוב לזכור שלקראת היום השחור עליכם להגדיל משמעותית את התקציב. לקוחות פוטנציאלים מגיעים ליום הזה עם כוונת רכישה גבוהה למציאת דילים ומוצרים משתלמים עבורם, ואם הם לא ימצאו אתכם, הם כנראה ימצאו את המתחרים שלכם. כדי לבלוט ביום הספציפי הזה בו התחרות על המסרים גדולה, עליכם להשקיע תקציב גדול יותר מהרגיל.

בְּתוֹךְ עַמִּי אָנֹכִי

הבלאק פריידי אינו היום המתאים להעביר את סיפור המותג שלכם, לחנך לקוחות, ולעשות פעילות Awareness. זה יום לקפל שרוולים, להשחיז ציפורניים ולהיות כמו מוכר בשוק שצועק את מחיר המלפפונים. הבליטו את גודל ההנחה, את המחיר שזה חוסך ללקוחות, את יתרונות המוצר ואת התועלת עבור הלקוחות, כל דבר אחר שתעשו פשוט יבלע בתוך הרעש הגדול שגם כך נמצא ביום הזה.

הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ

בין אם אתם משווקים, מנהלי שיווק, או בעלי עסק אתם בוודאי כבר יודעים שלפייסבוק לגוגל ולדומיהם מערכת חוקים משלהם. למערכות לוקח לעיתים פרק זמן של 3 ימים עד שמאשרות קמפיין ספציפי. בנוסף לכך יש לא מעט פעמים בהן המערכות פוסלות מודעות (בצדק או שלא), והפרוצדורה אחר כך של ערעור או בניית קמפיין חדש עלולה לקחת זמן. ודאו כי הקמפיינים מוכנים לא רק במצגות, בראש שלכם ובבריפים אלא מוכנות גם במערכות לפחות 5 ימים לפני.

עד כאן המאמרון הקצר, מקווה שהשכלתם וזכרו,

מי שטרח בערב שבת – יאכל בשבת.

בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

    הו הא מה קרה? הכניסה של אמזון וכיצד היא תשפיע על כולנו

    הו הא מה קרה? הכניסה של אמזון וכיצד היא תשפיע על כולנו בחודש הקודם נכנסה לארצנו הקטנה בסערה (או שלא?) ענקית הסחר האמריקאית אמזון. הכניסה של אמזון בשלב זה הינה חלקית מאוד ולכן החוויה שתעניק בשלב ראשון רחוקה מזו שמעניקה בשוק האמריקאי למשל. זמני השילוח לא יהיו קרובים לסטנדרט עליו אנו שומעים מחברינו בגולה, מרכזי

    קרא עוד >

    התוסף שיעזור לכם לצמצם את אחוזי נטישת העגלה באתר סחר

    העגלה הגדולה לנהל אתר סחר בימינו זה לא דבר פשוט. צריך לחשוב כיצד להביא טראפיק לאתר, איך לגרום לקהל הזה לחווית משתמש טובה ופשוטה יותר אשר תוביל את הגולש להוסיף מוצרים לעגלה, ובסוף להשלים את תהליך הרכישה. בפועל בכל אחד מהחלקים הללו ישנו דרופ עצום במשפך, כלומר הרבה אנשים נכנסים, ומעט מאוד אנשים קונים (הנתונים

    קרא עוד >

    Every breath you take – facebook custom audiences

    Every breath you take כליל קמחי על  קהלים מותאמים אישית בפייסבוק הייחוד של פייסבוק על פני פלטפורמות פרסום אחרות הוא שהפרסום בה מתמקד בעיקר במאפיינים של קהל היעד: מ-גיל, מגדר, ומקום מגורים ועד תחומי עניין, מצב משפחתי, וציון יום הולדת בשבוע הקרוב. בניגוד לפלטפורמות אחרות בהן הפילוח מתבסס יותר על מילות חיפוש, מיקום, וכותרות המודעות

    קרא עוד >