Every breath you take

כליל קמחי על  קהלים מותאמים אישית בפייסבוק

הייחוד של פייסבוק על פני פלטפורמות פרסום אחרות הוא שהפרסום בה מתמקד בעיקר במאפיינים של קהל היעד: מ-גיל, מגדר, ומקום מגורים ועד תחומי עניין, מצב משפחתי, וציון יום הולדת בשבוע הקרוב. בניגוד לפלטפורמות אחרות בהן הפילוח מתבסס יותר על מילות חיפוש, מיקום, וכותרות המודעות כאן הדגש הוא על מושא הפרסום. מפרסמים רבים מנצלים את זה ואומרים לעצמם: "מעולה, אם הלקוח שלי הוא חנות בגדים, אני פשוט אקיש בתחומי העניין 'אופנה' וכך אגיע לקהל היעד שלי"

אך מה שהם פחות יודעים הוא כיצד פייסבוק מסווגת לנו את תחומי העניין. האמת היא שהאלגוריתם הקובע את תחומי העניין שלנו לא בדיוק גלוי אך בסבירות די גבוהה ייתכן כי מספיק ופעם אחת עשיתי לייק לתוכן של חברת אפנה בבעלות של מכר שלי, וכבר פייסבוק סיווגה אותי כחובב אופנה. (זאת למרות שיכולת ההתאמה של חולצה למכנס אצלי מוטלת בספק).

(רוצים לראות מהם תחומי העניין שפייסבוק משייכת לכם? לחצו כאן והאמינו לי שתמצאו תחומי עניין שלא היה לכם מושג על קיומם).

Oh can't you see?

מה שפחות מוכר לכל המפרסמים (אם כי לא נמצא בנחלתם של עכברי פייסבוק בלבד) היא אופציית הקהלים המותאמים אישית. הקהלים המותאמים אישית הינם דרך מעולה להשתמש בדאטה שאתם ופייסבוק כבר צברתם על מנת ליצור קהלים שמתאימים יותר עבור העסק שאתם מפרסמים. אז איך עושים את זה בכלל ומה האפשרויות?

חכו זה מגיע

על מנת ליצור קהל מותאם בפייסבוק ראשית לכו למנהל המודעות, לחצו על ההמבורגר בצד שמאל למעלה ותחת קטגוריית Assets תופיע לכם האפשרות Audience. לחצו עלייה וכעת תגיעו למסך המכיל את כל הקהלים הנמצאים בחשבון. על מנת ליצור קהל מותאם אישית לחצו על הכפתור "Create Audience" ואז על Custom Audience

רוצים לייצר יותר תוצאות בפחות עלויות מהשיווק הדיגיטלי שלכם?

דברו איתנו!

צרו קשר!

Every step you take

לחיצה על כפתור ה “Custom Audience” תפתח בפניכם את המסך הבא ובו מוצגות כל האפשרויות לקהלים מותאמים אישית. קהל הCustom Audience  בניגוד

  • Customer file – האפשרות הזו תאפשר לכם להעלות קהלים מתוך רשימה שנמצאת ברשותכם. אם זה רשימת חברי מועדון, מנויים, או אנשים שהתקשרו בעבר לעסק. כאן פשוט תעלו קובץ Excel ופייסבוק יצרו ממנו קהל.
  • Website Traffic – במידה והתקנתם פיקסל באתר שלכם. זוהי הדרך בה תוכלו ליצור קהל על בסיס מבקרי האתר. כאן גם תוכלו ליצור קהל על סמך אנשים שביקרו בעמודים ספציפיים באתר, או שביקרו הכי הרבה זמן באתר, ומכאן גם תיצרו קהל על בסיס איבנטים שהגדרתם.
  • App Activity –  במידה ויש ברשותכם גם אפליקציה כאן תוכלו ליצור קהל על בסיס משתמשי האפליקציה ואיבנטים מסויימים בתוך האפליקציה
  • Offline Activity – מכאן ניתן ליצור קהל של אנשים שהיו מעורבים אתכם גם באוף-ליין. ביקרו בחנות, התקשרו אליכם ועוד.
  • Engagement – זוהי אחת האפשרויות המעניינות והייחודיות לפייסבוק. מכאן ניתן לייצר קהלים שצפו בווידאו ספציפי, שלחו הודעה לעמוד, השאירו ליד באמצעות טופס לידים פנימי של פייסבוק, ביקרו בעמוד שלכם בפייסבוק או באינסטגרם, יצרו מעורבות עם עמוד הפייסבוק או האינסטגרם, אישרו הגעה לאיבנט ועוד מגוון אפשרויות נוספות. פשוט היכנסו, שחקו עם האפשרויות ועולם חדש יפתח עבורכם.

You belong to me

  • אפשרות נוספת שיש לנו בממשק הCustom Audience  היא יצירת קהל ה-Lookalike.
  • קהל ה-Lookalike הוא קהל הדומה במאפיינים שלו לקהל מותאם אישית אשר יצרנו בעבר (למשל קהל מבקרי האתר). פייסבוק למעשה לוקחת את המקור ממנו היא צריכה לשאוב את קהל הלוקאלייק, בוחנת מה הם המאפיינים הדומים בין הקהל הזה ויוצרת קהל חדש הדומה במאפיינים שלו לקהל המקור. כשיצרו בפייסבוק את אפשרות הלוקאלייק הם יצאו מתוך נקודת הנחה שאומרת כי הלקוח החדש שלנו דומה במאפייניו ללקוח הקודם שלנו. ניתן לייצר קהלים הקרובים במידה שונה לקהל המקור (בין 1%-10%) כך שככל שהמספר קטן יותר הקהל יהיה קטן יותר אך גם דומה יותר במאפיינים שלו לקהל המקור. חשוב לציין כי ככל שקהל המקור גדול יותר כך נקודות הדמיון שימצא ביניהם יהיו מדויקות יותר.

I’ve been lost without a trace

  • נאבדתם קצת? מרגישים שאתם מוצפים באינפורמציה וקהלים חדשים ולא בטוחים במה להשתמש ומתי? אז בואו ננסה לעשות לכם קצת סדר ולתת לכם כמה דוגמאות לשימושים שונים. חשוב  להדגיש שאף פעם אין פתרון אחד נכון או דרך קסם ליצירת הקהל המושלם, אך ניתן להשתמש בקהלים הללו במגוון רחב של דרכים:
    • Remarketing – כל כך פשוט אך כל כך יעיל. קהל של מבקרי האתר שלי לרוב יהיה הקהל הרלוונטי ביותר אליי. הם הגיעו לאתר שלי בצורה אקטיבית, הם חיפשו אותו והגיעו אליו מסיבה כלשהי. כנראה שהוא עונה להם על צורך מסויים. כמו כן לאחר מכן ניתן ליצור קהל הדומה במאפייניו לקהל מבקרי האתר
    • Engagement – אין ברשותכם אתר? לא נורא תוכלו ליצור קהל על בסיס אלו שבצעו מעורבות עם העמוד שלכם בעבר. לעיתים קהל מעורבות עבד לי טוב יותר מאשר קהל מבקרי אתר.

    (טיפ קטן: במידה והפעלתם רובוט באינסטגרם אני פחות ממליץ על יצירת קהלים שיצרו מעורבות עם עמוד האינסטגרם.)

    • Video Engagement &Lookalike – דוגמא לפעולה מורכבת קצת יותר שאפשר לעשות עם הקהלים המותאמים אישית. לעיתים ישנם קהלים אשר קשה לנו להגיע אליהם באמצעות תחומי עניין. למשל אנשים בעלי שיער ג'ינג'י, כאלו המחפשים להשקיע בנדל"ן, נשים הריוניות ומגוון מאפיינים אחרים שקשה לנו לאתר באמצעות מערכות הפרסום השונות. דרך אחת שאני מאוד אוהב להשתמש בה לצורך טרגוט קהלים 'קשים' כאלו היא שימוש בווידאו ובלוקאלייק. נניח והמוצר שלי הוא עגלת תינוק וקהל היעד שלי הוא נשים הריוניות. כפי שנאמר קודם לא ניתן לטרגט אותו בדרכים קונבנציונאליות. אך אם למשל אפרסם וידאו שכותרתו תהיה 'בהריון? מזל טוב! הנה חמישה דברים שאסור לך לעשות בזמן ההיריון', ואטרגט אותו לנשים בגילאים המתאימים, ניתן להניח כי מרבית הצופות של הסרטון תהיינה נשים שנמצאות בשלב כזה או אחר של ההיריון. לאחר שיש לי כבר כבר מעל ל1000 צופות (אפשר גם לפני 1000 אך במקרים האלה אני פחות ממליץ) אני אוכל ליצור קהל הדומה במאפיינים שלו לקהל שצפה בסרטון. כך למעשה ייווצר לי קהל יעד של נשים שקרוב לוודאי הריוניות. לאחר מכן אוכל להשתמש בקהל הזה כדי להגיש לו מודעות של עגלות ולא לבזבז את הכסף על קהל יעד לא רלוונטי.
    • קהל המבוסס על איבנטים ספציפיים – במידה והגדרתי איבנטים ספציפיים ו'עמוקים' יותר מאשר גלישה באתר כמו: רכישה, הוספה לעגלה, השארת ליד ועוד. יצירת קהל לוקאלייק על בסיס פעולות כאלו לרוב יעבוד טוב יותר מאשר קהל מבקרי אתר.

    (ישנם עוד שימוש רבים ונוספים אך רובם אינטואיטיביים ותוכלו לחשוב עליהם לבד)

Every game you play

  • לסיכום העצה שלי היא: שחקו עם הקהלים השונים. נסו ליצור קהל לוקאלייק באחוזים שונים וממקורות שונים ולבדוק מה הקהל שמביא לכם את העלות הנמוכה ביותר לפעולה המבוקשת. נסו לייצר AB Testing  בין קהלים שונים והסיקו מכך את המסקנות. זכרו, במידה וקיבלתם לקוח חדש שאינכם יודעים האם הפרסום שלו בעבר היה מטורגט נכון, נסו בשלב ראשון לא להסתמך על מעורבות בעמוד כיוון שייתכן ומי שעשה זאת לפניכם, טירגט בצורה לא נכונה. במקרה הזה עדיף להתחיל מטרגוט תחומי עניין קלאסי או לפי פיקסל במידה והיה. יש לכם עדיין שאלות? מוזמנים לשאול אותי אישית. ממש בא לכם לשמוע את השיר Every breath you take? לחצו כאן.עובדת בונוס: השיר אינו שיר אהבה רומנטי כמו שנוטים לחשוב, אלא שיר על גבר המפתח אובססיה כלפי אשה אחרת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

    ַיְכֻלּוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ וְכָל צְבָאָם – כך תתכוננו לBlack Friday

    ַיְכֻלּוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ וְכָל צְבָאָם – כך תתכוננו לBlack Friday יום שישי השחור (או כפי שכולם קוראים לו – Blackfriday) הוא יום ייחודי מאוד בזירה הדיגיטלית. בדרך כלל כשאנו באים לתכנן קמפיין שיווקי או פרסומי, אנו לוקחים בחשבון את ההשפעה של הקמפיינים חודשים ושנים קדימה. אך כאן המקרה שונה בתכלית. בבלאק פריידי לאנשי השיווק ולבעלי

    קרא עוד >

    הו הא מה קרה? הכניסה של אמזון וכיצד היא תשפיע על כולנו

    הו הא מה קרה? הכניסה של אמזון וכיצד היא תשפיע על כולנו בחודש הקודם נכנסה לארצנו הקטנה בסערה (או שלא?) ענקית הסחר האמריקאית אמזון. הכניסה של אמזון בשלב זה הינה חלקית מאוד ולכן החוויה שתעניק בשלב ראשון רחוקה מזו שמעניקה בשוק האמריקאי למשל. זמני השילוח לא יהיו קרובים לסטנדרט עליו אנו שומעים מחברינו בגולה, מרכזי

    קרא עוד >

    התוסף שיעזור לכם לצמצם את אחוזי נטישת העגלה באתר סחר

    העגלה הגדולה לנהל אתר סחר בימינו זה לא דבר פשוט. צריך לחשוב כיצד להביא טראפיק לאתר, איך לגרום לקהל הזה לחווית משתמש טובה ופשוטה יותר אשר תוביל את הגולש להוסיף מוצרים לעגלה, ובסוף להשלים את תהליך הרכישה. בפועל בכל אחד מהחלקים הללו ישנו דרופ עצום במשפך, כלומר הרבה אנשים נכנסים, ומעט מאוד אנשים קונים (הנתונים

    קרא עוד >