תפתחו תס'טורי

"שדות של תירוצים"

מה לא נאמר על האינסטגרם? הוא יעלם, הוא טוב רק לחשיפה, קשה להוציא את הגולשים החוצה ממנו, הוא לא ממיר, הוא שטחי, יש בו אגו, הוא תרבות אינסטנט, קשה להכיל בו מסרים מורכבים ועוד ועוד. חלק מהדברים התבררו כנכונים, חלקם התבררו כ'לא היה כלום כי אין כלום' אבל כולם ללא יוצא מין הכלל לא רלוונטים. למה? כי הגולשים שלכם נמצאים שם, ובפניכם עומדות 2 אפשרויות:

לשבת בברוגז בפינה ולהגיד כמה אינסטגרם זה חרא והדור של היום שטחי, או לחלופין לצאת מאיזור הנוחות שלכם, להבין שגם אנחנו כמפרסמים צריכים לעשות את ההתאמות ולהתחיל לפרסם באינסטגרם, והרבה!

"עולה לי עולה לי"

לאחר הצלחה כבירה והתבססות כרשת החברתית המובילה בעולם, בשנים האחרונות פייסבוק הגיעה למשבר גיל המעבר שלה.לא רק שהגיעה לרוויה מבחינת כמות משתמשים החדשים, הייתה זאת תחילתה של מגמה חמורה מכך, גולשיה הפסיקו להעלות תכנים אישיים לפלטפורמה והפיד שלנו התמלא בפרסומות, אושיות, קבוצות ועמודים שאנחנו עוקבים אחריהם. יאמר לזכותו של צוקרברג שהוא זיהה מוקדם את המגמה ואחת מהדרכים בהן התמודדה איתה, היא רכישת הפלטפורמה 'אינסטגרם'. בשנים האחרונות יותר ויותר גולשים הצטרפו אל הפלטפורמה שמקדשת את ה'כאן ועכשיו' ותרבות האינטסנט, ונכון לאפריל 2017 היא עומדת על כ700 מיליון משתמשים חודשיים. (יש להניח שמאז הצטרפו כמה מיליונים נוספים)

"תגידי מה חדש? הפיד שלי חלש"

"פני הדור כפני הסטורי". הדור הצעיר (וגם זה שכבר לא כל כך) אוהב לקבל את הכל כאן, עכשיו, ובקלות, וזה סודו של הסטורי. מקבלים תוכן 'חי' שנעלם תוך 24 שעות ורלוונטי עבור אותו רגע בלבד. לא עוד פוסטים מביכים שישארו איתנו לנצח מאיה נאפה 2008, כאן תקבלו תכנים שרלוונטים לכאן ולעכשיו. לדור הY וה,Z גם גלילת הפיד כבר הפכה למעמסה כבדה מידי, ולכן אפשר לראות ירידה בכמות התכנים שמועלים לפיד הן של הפייסבוק והן של האינסטגרם לעומת עלייה בכמות הסטוריז

לא רק העלייה בכמות הסטוריז אלא גם האיכות. פרסום בסטורי מבטיח לכם צופים אמיתיים (רובוטים עדיין לא הגיעו לשם) הנמצאים בדיוק בשלב בו הם מסירים את כל המגננות שלהם וצופים בתוכן שברובו משמש לאסקפיזם מחיי היום יום. כמפרסמים זהו בדיוק הזמן בו אנו רוצים לפגוש את הלקוח שלנו.

"ולא לשלם על זה ביוקר"

בהתאם למודל הביקוש וההיצע, במידה וההיצע עולה בקצב מהיר והביקוש לא גדל באותו הקצב, המחיר יורד. בעוד שכמות הצופים בסטוריז בקצב גדילה מטורף  ונפתח עבור המפרסמים שטח נדלנ"י עצום לפרסום, הדרישה לפרסום בו עדיין לא הפכה לנחלת הכלל, ובעקבות כך המחירים נמוכים מתמיד.

המגבלות הגרפיות (התמונה או הוידאו חייבים להיות בפרופורציות של  16:9 בהתאם לגודל המסך כשהוא בצורה ורטיקלית), המגבלות הקרייאיטיביות (לא ניתן לצרף טקסט שילווה את התמונה או הוידאו) והעובדה שהמפרסמים עוד לא השכילו להבין את הצמיחה של השימוש בסטוריז גורמים לכך שהעלויות לחשיפה יכולות להיות נמוכות ב50% מאשר פרסום בפיד של האינסטגרם. בניסוי שערכנו לקחנו את אותו הוידאו (עם שינוי פרופורציות) ופרסמנו לאותו קהל, פעם אחת בפיד ופעם אחת בסטוריז ב400 ש"ח ולהלן התוצאות:

"אני מתבונן בך כל מה שיש בך"

כשהשיקו תחילה אינסטגרם את הפרסום בסטוריז בחודש מרץ 2017, אופטימזציית הקידום בו הייתה מוגבלות לחשיפה בלבד. החל מחודש מאי החלו להפתח בהדרגה גם אופטמיזציות למטרות צפייה בוידאו, קליקים לאתר, ואפילו המרות או התקנות אפליקציה. כעת ניתן לשלב את הסטורי בכל אחד מהשלבים במשפך שלכם, גם לצביעת קהלים בתחילת המשפך אך גם להוביל להמרות בסופו.

"נכון לא כל מה שנוצץ הוא זהב"

למרות היתרונות הרבים שהוצגו, לסטוריז ישנם עדיין חסרונות לא מעטים. קשה מאוד להעביר תוכן מורכב או להציג מוצר או שירות בוידאו של עד 15 שניות שמגיע ללא ליווי טקסט ובפעמים רבות נצפה ללא סאונד על ידי הגולשים. הפתרון שאנחנו מציעים הוא להוסיף כתוביות או טקסט נלווה שיסביר את מהות המוצר או הסרטון גם לכאלו שצופים בו ללא סאונד. אתגר נוסף הוא להכין תוכן שנראה 'טבעי' עבור הצופים בו. התוכן בו הגולשים צופים בדרך כלל בסטוריז הוא תוכן יום יומי (מתאמנים בחדר כושר, הכנת ארוחת צהריים, חיי יום יום במשרד וכו'), תוכן שיראה 'זר' יגרום לגולשים להעביר אותו כהרף עין עוד מבלי שיראו מה המסר אותו ניסיתים להעביר. במערכת הפרסום של פייסבוק אנו לרוב משלמים פר חשיפה בין אם הנמען לקח איתו את המסר או לא ומכאן שנוצר אתגר גדול להנגיש תוכן שלא תמיד נראה יום יומי בצורה יומיומית – התאמת התוכן לפלטפורמה.

בעיה נוספת היא שנכון לכרגע קמפיינים בתקציבים גדולים בסטוריז לא מצליחים להגיע למיצוי התקציב שלהם. ההשערה שלנו היא שזה קורה כנראה בשל הגבלה מטעם פייסבוק שלא רוצה עדיין להציף את הלקוחות בפרסומות רבות מידי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

    ַיְכֻלּוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ וְכָל צְבָאָם – כך תתכוננו לBlack Friday

    ַיְכֻלּוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ וְכָל צְבָאָם – כך תתכוננו לBlack Friday יום שישי השחור (או כפי שכולם קוראים לו – Blackfriday) הוא יום ייחודי מאוד בזירה הדיגיטלית. בדרך כלל כשאנו באים לתכנן קמפיין שיווקי או פרסומי, אנו לוקחים בחשבון את ההשפעה של הקמפיינים חודשים ושנים קדימה. אך כאן המקרה שונה בתכלית. בבלאק פריידי לאנשי השיווק ולבעלי

    קרא עוד >

    הו הא מה קרה? הכניסה של אמזון וכיצד היא תשפיע על כולנו

    הו הא מה קרה? הכניסה של אמזון וכיצד היא תשפיע על כולנו בחודש הקודם נכנסה לארצנו הקטנה בסערה (או שלא?) ענקית הסחר האמריקאית אמזון. הכניסה של אמזון בשלב זה הינה חלקית מאוד ולכן החוויה שתעניק בשלב ראשון רחוקה מזו שמעניקה בשוק האמריקאי למשל. זמני השילוח לא יהיו קרובים לסטנדרט עליו אנו שומעים מחברינו בגולה, מרכזי

    קרא עוד >

    התוסף שיעזור לכם לצמצם את אחוזי נטישת העגלה באתר סחר

    העגלה הגדולה לנהל אתר סחר בימינו זה לא דבר פשוט. צריך לחשוב כיצד להביא טראפיק לאתר, איך לגרום לקהל הזה לחווית משתמש טובה ופשוטה יותר אשר תוביל את הגולש להוסיף מוצרים לעגלה, ובסוף להשלים את תהליך הרכישה. בפועל בכל אחד מהחלקים הללו ישנו דרופ עצום במשפך, כלומר הרבה אנשים נכנסים, ומעט מאוד אנשים קונים (הנתונים

    קרא עוד >