המסע של הצרכן!

מסע בן אלף פרסה מתחיל תמיד בצעד ראשון."

אנחנו נוטים בדרך כלל להמשיל את מקבץ הפעולות אשר אדם זה או אחר מבצעים בזמן הגלישה שלהם באינטרנט, בין אם הן מתבצעות מהסמארטפון, הלפטופ, הטאבלט ובין הפלטפרומות המרובות שיש היום, לסוג של "מסע".

המסע עליו אני מדבר נקרא – ""THE CONSUMER JOURNEY (מסעו של הצרכן). הצרכן, הלקוח, קהל היעד, קהל המטרה You Name It, מתחיל בשיטוט תמים באחת מן הפלטפורמות בהן הוא חבר, כגון פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, סנאפצ'אט ועוד רבות וטובות. מעתים יודעים שהאקט האיזוטרי והאקראי הזה הוא בעצם צעדו הראשון של אותו "לקוח פוטנציאלי" לעבר רכישה של מוצרים או שירותים שהוא אפילו אינו חפץ בהם כרגע.

זאת אומרת שממש ברגעים אלו, כאשר אתם קוראים פיסקה זו או בעוד כמה דקות כאשר תמצאו עצמכם מדפדפים בניוז פיד בין פוסט לפוסט של חבריכם ומבלי שתשימו לב, אתם נמצאים ב"שביל נחש" שבסופו של דבר אתם עתידים לרכוש, ממותג כלשהו, את שירותיו/מוצריו.

להלן דוגמא:

נכנסתם לקרוא כתבה שנראתה לכם מעניינת בMAKO, במהלך שהייתכם באתר, "נצבעתם" (נאסף עליכם מידע אשר יעזור למפרסמים לזהות אתכם באתרים אחרים) לכל רובריקה שבחרתם להכנס אליה באתר יש קוד מעקב שונה, אשר יעזור למפרסמים להבין במה אתם חפצים או איזה סוג של "צרכן" אתם. כעת, סיימתם לקרוא את הכתבה והחלטתם לחפש משהו אקראי בגוגל, טיסה לחו"ל, נעליים חדשות או אפילו המלצה לאורטופד, כנראה שיתחילו להופיע לכם באנרים עם מוצרים/שירותים כלשהם שהיו קשורים לכתבה אשר קראתם קודם לכן או לחלקים באתרים שסיירתם ביניהם. אחרי שסיימתם עם גוגל, אתם תיכנסו לפייסבוק וגם שם יתחילו לצוץ להם סוגים שונים של תוכן שיווקי, אשר מטרתם לקדם את המוצר/השירות אשר נוגע למאמר שקראתם או לחיפושים שלכם בגוגל מוקדם יותר היום במה שנקרא "רימרקטינג" (פרסום חוזר לקהל נבחר) שמטרת התהליך היא לשטוף לכם את המוח עד שתשתכנעו לרכוש/להזמין את המוצרים/ השירותים של המפרסמים השונים.

כמו שאתם רואים, מדובר במלאכת מחשבת. בכל זמן נתון כאשר אתם, באופן "תמים" לחלוטין נמצאים ברשת, מישהו או משהו צובר עליכם מידע (דאטא) ומחשב את הצעד הבא שלכם (אח גדול?!?).

כשאנחנו אומרים "הזמן הנכון", "המקום הנכון" ו"התוכן הנכון" אנחנו מתכוונים לפרמטרים קריטיים במשוואה שהגדרנו כ"מסעו של הצרכן". תזכרו תמיד שעליכם לפגוש בקהל היעד שלכם בעת הנכונה, בה מתבצע מבצע מיוחד שלכם, או תקופת חגים מסויימת, בפלטפורמה הנכונה בה הצרכן נמצא, ולהגיש לו את התכנים הנכונים אשר ישבו אותו בקסמי המותג/עסק שלכם.

זה הזמן להצטרף למסע של הלקוחות הבאים שלכם, לפני ש"מדריך טיולים אחר ישים עליהם את ידיו. לכן, אם ברצונכם לפרסם במדיה הדיגיטלית ולצאת למסע המפרך לעבר התוצאה הרצויה, עליכם להתלוות למדריכי טיולים טובים ומנוסים אשר יובילו אתכם לנקודות הנכונות, בזמן הנכון ועם התוכן הנכון, ככה שהצרכן הפוטנציאלי שאתם רוצים לתפוס בחתכם אכן יאכל את הפתיונות שתציבו לו לאורך הדרך.

דרך צלחה חברים =)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

    ַיְכֻלּוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ וְכָל צְבָאָם – כך תתכוננו לBlack Friday

    ַיְכֻלּוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ וְכָל צְבָאָם – כך תתכוננו לBlack Friday יום שישי השחור (או כפי שכולם קוראים לו – Blackfriday) הוא יום ייחודי מאוד בזירה הדיגיטלית. בדרך כלל כשאנו באים לתכנן קמפיין שיווקי או פרסומי, אנו לוקחים בחשבון את ההשפעה של הקמפיינים חודשים ושנים קדימה. אך כאן המקרה שונה בתכלית. בבלאק פריידי לאנשי השיווק ולבעלי

    קרא עוד >

    הו הא מה קרה? הכניסה של אמזון וכיצד היא תשפיע על כולנו

    הו הא מה קרה? הכניסה של אמזון וכיצד היא תשפיע על כולנו בחודש הקודם נכנסה לארצנו הקטנה בסערה (או שלא?) ענקית הסחר האמריקאית אמזון. הכניסה של אמזון בשלב זה הינה חלקית מאוד ולכן החוויה שתעניק בשלב ראשון רחוקה מזו שמעניקה בשוק האמריקאי למשל. זמני השילוח לא יהיו קרובים לסטנדרט עליו אנו שומעים מחברינו בגולה, מרכזי

    קרא עוד >

    התוסף שיעזור לכם לצמצם את אחוזי נטישת העגלה באתר סחר

    העגלה הגדולה לנהל אתר סחר בימינו זה לא דבר פשוט. צריך לחשוב כיצד להביא טראפיק לאתר, איך לגרום לקהל הזה לחווית משתמש טובה ופשוטה יותר אשר תוביל את הגולש להוסיף מוצרים לעגלה, ובסוף להשלים את תהליך הרכישה. בפועל בכל אחד מהחלקים הללו ישנו דרופ עצום במשפך, כלומר הרבה אנשים נכנסים, ומעט מאוד אנשים קונים (הנתונים

    קרא עוד >