חמש טעויות נפוצות שיש להימנע מהן בשימוש בלינקדאין

לינקדאין היא הרשת החברתית החזקה ביותר של עולם העסקים כיום. בלינקדאין בהשוואה לפייסבוק, אינסטגרם או טוויטר, הרבה יותר קל להרוס או לחבל לעצמכם במוניטין מכיוון שבפלטפורמות החברתיות הללו, אתם משתפים את הרגלי הסיר של הילד שלכם וזה נראה נורמלי לחלוטין.

בלינקדאין זה לא ככה. זה מקום שבו משתפים עדכונים מקצועיים ומידע בנוגע לתעשייה שלכם, זה לא מקום לדון על פוליטיקה או על ההנגאובר שלכם.

בשום פנים ואופן אל תשתמשו בשם מזויף

לינקדאין היא בעצם חלון ראווה של החיים המקצועיים שלכם. הדבר הכי גרוע שאתם יכולים לעשות הוא לנסות להיות אנונימיים. אני יודע שיש הרבה חששות מאנשים המשיגים מידע פרטי לגביכם באמצעות האינטרנט, אך זה לא המקום שבו יש לדאוג מכך. בלינקדאין, למצוא אתכם זה שם המשחק. אם לא תשתמשו בשם האמיתי שלכם, השם שבו אתם משתמשים בעבודה ובעסק, אנשים לא ימצאו אתכם ואם הם יגלו בסופו של דבר שהשם שלכם שונה, אתם תאבדו את אמונם.

בנוסף לכך, אתם רוצים לבקש אישורים והמלצות מעמיתי עבודה לשעבר ולא תוכלו לעשות את זה אם הם לא ידעו מי אתם. אתם חייבים להיות הכי אותנטיים שאתם שאפשר להיות כדי שרשת לינקדאין תהיה קרקע פוריה עבורכם לקשרים עסקיים, נטוורקינג מכל סוג עסקי שהוא והרחבת הידע העסקי שלכם. אם לא תוכלו לעשות את זה ולהיות עצמכם, עדיף לכם באותה מידה שלא להצטרף אליה.

לתמונת הפרופיל שלכם יש משקל רב

התמונה שלכם בלינקדאין היא ייצוג גרפי של החזות המקצועית שלכם. זה בסדר גמור אם אתם עובדים מבית בפיג'מה שלכם, אבל בלינקדאין זה חשוב לתפוס תמונת תקריב של הפנים (מה שאתם לובשים זה לא משנה). אנשים רוצים וצריכים לראות את העיניים, האף והפה שלכם.

ככה עמיתים יזהו אתכם וככה אנשים חדשים ירגישו שהם יכולים לסמוך עליכם.

אתם יכולים לצלם תמונה ממצלמת הרשת שלכם או הסמארטפון כדי להשתמש בה בלינקדאין, אבל תחשבו על כך יותר לעומק מאשר שאתם שמים תמונה ברשתות חברתיות אחרות כמו פייסבוק.

בפייסבוק זה נפוץ להשתמש בסוגים שונים של תמונות ולהיות יצירתיים, אותו הדבר נכון לגבי טוויטר. אבל בלינקדאין הפנים חשובות, אז תצלמו תמונת תקריב של הפנים ותנסו לטשטש את הרקע או להפוך אותו לפחות בולט.

בקיצור, אל תדלגו על התמונה. אם לא תשימו תמונה בלינקדאין, אנשים יתעלמו מכם לחלוטין. אתם אפילו לא אדם עד שאין לכם תמונה בלינקדאין. אם אתם מנסים למצוא עבודה, לקוחות חדשים או לבצע מכירה כלשהי, אתם צריכים תמונה טובה, אבל לא להשתמש בתמונה כלל זה הרבה יותר גרוע מאשר תמונה רעה. אתם תמיד יכולים לשפר אותה במועד מאוחר יותר אז תשימו תמונה.

אל תיצרו חצי פרופיל

חלק מהאנשים המצטרפים ללינקדאין פשוט מדלגים על חלקים בפרופיל או אף פעם לא ממלאים אותו עד הסוף. הפרופיל הוא המפתח ליכולת שלכם להתחבר לאחרים, לקבל המלצות על עבודה שביצעתם ולספק הוכחה חברתית אשר מראה אתכם כאיש מקצועי וחרוץ.

תמלאו את כל ההיבטים של הפרופיל שאתם יכולים ולאחר מכן שימו לב לחלקים שלא השלמתם.

תמלאו את הפרופיל באופן מלא, החל מהתמונה ועד לאופן שבו אתם רוצים שאנשים יצרו אתכם קשר, הכל חשוב. ככל שהפרופיל שלכם מלא יותר, כך יותר אנשים יסמכו עליו. זכרו, אתם יכולים לארגן מחדש את הפרופיל כדי להציג ולהדגיש את החלקים הכי חשובים בפרופיל שלכם ולשים את החלקים הפחות חשובים בתחתית הפרופיל.

המנעו בכל תוקף מלעשות חצי עבודה בהקמת הפרופיל

חלק מהאנשים המצטרפים ללינקדאין נוהגים לדלג על חלקים חשובים יותר וחשובים פחות בתהליך הקמת הפרופיל שלהם. הפרופיל הוא המפתח ליכולת שלכם להתחבר לאחרים, לקבל המלצות על עבודה שביצעתם ולספק הוכחה חברתית אשר מראה אתכם כאנשים מקצועיים חרוצים ובעלי ניסיון.

תמלאו את כל ההיבטים והרובריקות בפרופיל שאתם פותחים ולאחר מכן עשו בדיקה ושימו לב לחלקים שפספסתם.

תמלאו את הפרופיל באופן מלא, החל מהתמונה ועד לאופן שבו אתם רוצים שאנשים יצרו אתכם קשר, הכל חשוב. ככל שהפרופיל שלכם מלא יותר, כך יותר אנשים יסמכו עליו. זכרו, מבנה הפרופיל הוא מודולרי ודינאמי ואתם יכולים לארגן מחדש את הפרופיל כך שהו יציג וידגיש את החלקים שהכי חשובים לכם בפרופיל וישים את החלקים הפחות חשובים בתחתית הפרופיל.

לאחר הקמת הפרופיל, אי השתתפות יכולה להרוג אתכם

ברגע שיצרתם פרופיל והתחלתם להתחבר לעמיתים נוכחיים ועמיתים מהעבר, זה חשוב לשמור על חשבון פעיל על ידי השתתפות יום יומית. השתתפות בדיונים, השתתפות בקבוצות ועל ידי תגובות של לייק ושיתוף עדכונים שלכם וגם מאחרים זו דרך נהדרת לבנות אמון ולקדם הדדיות.

תגדירו זמן שבו תבלו במשך מספר ימים עד שבוע כ 10-15 דקות להגיב, לעשות לייק ולשתף.

אתם תמצאו את זה כמהנה ויהיו לכם הרבה אינטראקציות. אתם תדגימו את המומחיות שלכם בכך שתיכנסו לדיונים בתוך קבוצות על ידי פתיחה של קבוצת יעד משלכם. אם תבחרו לבלות את הזמן במדיה החברתית, תבחרו לבלות את הזמן בהשתתפות בלינקדאין.

לינקדאין היא רשת חברתית עסקית, אל תשתפו תכנים בטיימינג לא טוב

בניגוד ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם טוויטר ודומות להן, הן פלטפורמות חברתיות המעודדות תרבות פנאי ובילויים. משמע, אנשים רבים נוהגים לבלות בהן במהלך זמנם הפנוי ובימי החופש. בלינקדאין המצב שונה, מדובר ברשת חברתית עסקית שהמשתמשים בה נוהגים לגלוש במהלך יום העבודה שלהם ופחות במהלך זמנם הפנוי. לכן, הקפידו על שיתוף תכנים והשתתפויות בפלטפורמה במהלך ימי העבודה ובשעות העבודה ובכך תיהנו מחשיפה יותר רחבה ואפקטיבית. זה כן חכם להכין תכנים ופוסטים במהלך סופ"ש כאשר הראש שלכם פנוי, אבל הפרסום שלהם ייאלץ לחכות ליום העבודה.

בסופו של דבר, מה שאני מנסה להבהיר כאן במאמר הוא שאם אתם רוצים לפתוח פרופיל בלינקדאין. תפתחו אותו כמו שצריך ותנהלו אותו או שאל תפתחו אותו מראש. מאותה השניה שאתם נמצאים שם או העסק שלכם – הוא חשוף לציבור הרחב – ואם יראה לא רציני – ככה גם אתם תתפסו בעייני האנשים.

בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

    ַיְכֻלּוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ וְכָל צְבָאָם – כך תתכוננו לBlack Friday

    ַיְכֻלּוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ וְכָל צְבָאָם – כך תתכוננו לBlack Friday יום שישי השחור (או כפי שכולם קוראים לו – Blackfriday) הוא יום ייחודי מאוד בזירה הדיגיטלית. בדרך כלל כשאנו באים לתכנן קמפיין שיווקי או פרסומי, אנו לוקחים בחשבון את ההשפעה של הקמפיינים חודשים ושנים קדימה. אך כאן המקרה שונה בתכלית. בבלאק פריידי לאנשי השיווק ולבעלי

    קרא עוד >

    הו הא מה קרה? הכניסה של אמזון וכיצד היא תשפיע על כולנו

    הו הא מה קרה? הכניסה של אמזון וכיצד היא תשפיע על כולנו בחודש הקודם נכנסה לארצנו הקטנה בסערה (או שלא?) ענקית הסחר האמריקאית אמזון. הכניסה של אמזון בשלב זה הינה חלקית מאוד ולכן החוויה שתעניק בשלב ראשון רחוקה מזו שמעניקה בשוק האמריקאי למשל. זמני השילוח לא יהיו קרובים לסטנדרט עליו אנו שומעים מחברינו בגולה, מרכזי

    קרא עוד >

    התוסף שיעזור לכם לצמצם את אחוזי נטישת העגלה באתר סחר

    העגלה הגדולה לנהל אתר סחר בימינו זה לא דבר פשוט. צריך לחשוב כיצד להביא טראפיק לאתר, איך לגרום לקהל הזה לחווית משתמש טובה ופשוטה יותר אשר תוביל את הגולש להוסיף מוצרים לעגלה, ובסוף להשלים את תהליך הרכישה. בפועל בכל אחד מהחלקים הללו ישנו דרופ עצום במשפך, כלומר הרבה אנשים נכנסים, ומעט מאוד אנשים קונים (הנתונים

    קרא עוד >