העגלה הגדולה

לנהל אתר סחר בימינו זה לא דבר פשוט. צריך לחשוב כיצד להביא טראפיק לאתר, איך לגרום לקהל הזה לחווית משתמש טובה ופשוטה יותר אשר תוביל את הגולש להוסיף מוצרים לעגלה, ובסוף להשלים את תהליך הרכישה. בפועל בכל אחד מהחלקים הללו ישנו דרופ עצום במשפך, כלומר הרבה אנשים נכנסים, ומעט מאוד אנשים קונים (הנתונים מדברים על בין 2-3% מבין הגולשים). למעשה גם אם תצליחו לגרום לגולש לעשות את הפעולה יקרת ערך של הוספה לעגלה, רק 2.5 מתוך 10 כאלו ישלימו את הרכישה. הסטטיסטיקות היום באתרי איקומרס מצביעות על כך ש-75% אחוזים מהגולשים נוטשים את העגלה שמילאו באתר.  לנטישת עגלה ישנן סיבות רבות אותן ניתן לראות בגרפים הבאים, אך על כך ארחיב במאמר הבא (בלי נדר).

הסוף לעגלות הנטושות? לא צריך להגזים

כשניסיתי לצמצם את אחוז נטישת העגלות נתקלתי במספר פתרונות ועצות וביניהם תוסף בשם Re-Cart. לתוסף מגוון אפשרויות בנושא איקומרס אך זו שמצאה חן בעיניי במיוחד היא אפשרות ה Abandoned Cart.

אופציית הAbandoned Cart- מאפשרות שליחת הודעה פרסונלית במסנג'ר לגולשים אשר הוסיפו מוצרים לעגלה באתרכם אך נטשו בטרם הספיקו לסיים את תהליך הרכישה. אנו יכולים לבחור לצרף להודעה את המוצרים אותם אותו גלש הוסיף לעגלה טקסט שנכין בעצמנו ואחרי X זמן שגן אותו אנו יכולים לבחור. בנוסף לכך היא גם נותנת אפשרות להוסיף קוד קופון בצירוף ההודעה על מנת לעודד רכישה.

אה ולמי שחשש, התוסף תומך גם בעברית

התוסף מתממשק בקלת בלתי נסבלת עם Shopify, Woo Commerce (ממש שני קליקים) ואין שום צורך בידע טכני או בעזרה ממתכנת.

איך זה עובד? איך הוא יודע למי לשלוח הודעה?

מרגע התקנת התוסף באתר או בחנות הShopify התוסף יוסיף באופן אוטומטי את החלק הבא מתחת לכפתור הוספה לעגלה.

חשוב לציין שה-V ליד ה Send to Messenger מסומן באופן אוטומטי ולא הייתי צריך ללחוץ עליו באופן אקטיבי. כך יוצא שהסיכוי שהRe-Cart ידע לקשר בין פרופיל הפייסבוק שלי לבין נטישת העגלה עולה. הממשק של Re-Cart  קל ופשוט לשימוש ובכל רגע ניתן לראות כמה הודעות הוא שלח, כמה מכירות התבצעו כתוצאה מכך, וכמה כסף זה הכניס.

*אם אתם קנאים עוד יותר למדידה שלכם אז כמובן שהתוסף מתוייג גם באנליטיקס בצורה אוטומטית

קצת מהנסיון שלי

עשיתי נסיון עם התוסף למשך כשבועיים עבור לקוח מתחום האפנה. בשבועיים האלה הגדרתי לתוסף לשלוח הודעה במסנג'ר כ24 שעות לאחר נטישת עגלה. יצאתי מתוך נקודת הנחה כי שליחת הודעה כ-שעה לאחר נטישה זה קצת מוקדם מידי, ולשלוח כשבוע לאחר מכן כבר מאבד רלוונטיות אך ייתכן וכל מקרה לגופו.

בשבועיים הללו לפי Shopify היו 397 עגלות נטושות. מתוכן Re-Cart הצליח לקשר ולשלוח הודעה לכ-84 פרופילים שהניבו 16 מכירות.

אם נדבר סטטיסטית אז Re-Cart שלח הודעה לכ-21% מבין נוטשי העגלות. הנתון היותר מדהים הוא שכ-19% מבין הגולשים אליהם התוסף שלח הודעה ביצעו רכישה לאחר שליחת ההודעה. מדובר על גולשים שככל הנראה לא היו מסיימים את תהליך הרכישה אמלא ההודעה.

לא רק כמותית, גם איכותנית

אז אמנם אנחנו יודעים יודעים ש75% מהעגלות ננטשות אך לרוב קשה לנו מאוד להבין מדוע. אפשר להיעזר בנתוני אנליטיקס או להשתמש בתוספים כמו Lucky Orange  או Hotjar  אך גם הם יתנו לנו מידע חלקי. ההודעה שנשלחת בצורה אוטומטית ללקוח לאחר נטישת עגלה לרוב יוצרת שיח שעוזר לנו גם להבין באופן איכותני מדוע הלקוח נטש. במקרה הספציפי שלנו הבנו שהייתה בעייה עם מערכת הסליקה שהקשתה על המון לקוחות לסיים את תהליך הרכישה ושאין מדריך מידות באתר. הלקוחות בדוגמאות מטה אלו לקוחות שאמלא התוסף היו פשוט 'מוותרים', וממשיכים האלה בחייהם.

החסרונות

ל Re-Cart ישנם שני חסרונות עיקריים. החסרון הראשון אליו שמתי לב אליו בתקופה המעטה שהשתמשתי בו הוא היחס שבין כמות העגלות הנטושות לבין כמות ההודעות שנשלחות בפועל. הדבר נובע משתי סיבות והוא בעייתי בעיקר במובייל.

  1. הסיבה הראשונה היא שבמובייל ה-V לא מסומן באופן דיפולטיבי כמו בדסקטופ ולקוחות צריכים ללחוץ עליו באופן אקטיבי


  2. ישנה בעייתיות די קריטית שגם אחרי סימון ה-V במובייל, הדבר אינו מקשר אוטומטית לאפליקציית המסנג'ר אלא פותח את הדפדפן במובייל. אני, כמו רבים וטובים, משתמשים באפליקציית פייסבוק ומסנג'ר ולכן בדפדפן אינני מחובר כלל לפרופיל שלי. הציפייה שגולש יזין שם משתמש וסיסמא במיוחד עבור האתר לטעמי אינה ריאלית.

החסרון השני הוא חסרון שלפי מה שהתמיכה אומרים חסרון חדש יחסית (נכון ל1.3.19). עדכוני GDPR ו-API, מונעים מRe-Cart לדווח על אחוזי פתיחת ההודעות. ניתן לדעת מה הם אחוזי ההקלקה על הלינק שמופיע בתוך המודעה אך נכון לכרגע לא ניתן לדעת מהם אחוזי פתיחת ההודעות.

מחיר

לRe-Cart  יש מדיניות תשלומים ברורה אותה אפשר לראות באתר. אבל אתם כנראה די עצלנים אז פשוט הדבקתי אותה פה:

לסיכום

לסיכום גם אני וגם הלקוח יצאנו די מרוצים מהטסט הקצר שערכנו. בשבועיים האלה לא שילמתי מכיון של-Re Cart  יש תקופת נסיון של 28 יום חינם, אך לפי מודל המחירים שלהם גם אם הייתי משלם זה היה בוודאות שווה את המחיר. ישנם פתרונות נוספים לעגלות נטושות, אך אני חושב שאחוז פתיחת ההודעות במסנג'ר הופך את התוסף הזה לייחודי וכדאי במיוחד.

לאתר Recart  >> https://recart.com (ולא, זה לא לינק Affiliate  )

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

    ַיְכֻלּוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ וְכָל צְבָאָם – כך תתכוננו לBlack Friday

    ַיְכֻלּוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ וְכָל צְבָאָם – כך תתכוננו לBlack Friday יום שישי השחור (או כפי שכולם קוראים לו – Blackfriday) הוא יום ייחודי מאוד בזירה הדיגיטלית. בדרך כלל כשאנו באים לתכנן קמפיין שיווקי או פרסומי, אנו לוקחים בחשבון את ההשפעה של הקמפיינים חודשים ושנים קדימה. אך כאן המקרה שונה בתכלית. בבלאק פריידי לאנשי השיווק ולבעלי

    קרא עוד >

    הו הא מה קרה? הכניסה של אמזון וכיצד היא תשפיע על כולנו

    הו הא מה קרה? הכניסה של אמזון וכיצד היא תשפיע על כולנו בחודש הקודם נכנסה לארצנו הקטנה בסערה (או שלא?) ענקית הסחר האמריקאית אמזון. הכניסה של אמזון בשלב זה הינה חלקית מאוד ולכן החוויה שתעניק בשלב ראשון רחוקה מזו שמעניקה בשוק האמריקאי למשל. זמני השילוח לא יהיו קרובים לסטנדרט עליו אנו שומעים מחברינו בגולה, מרכזי

    קרא עוד >

    Every breath you take – facebook custom audiences

    Every breath you take כליל קמחי על  קהלים מותאמים אישית בפייסבוק הייחוד של פייסבוק על פני פלטפורמות פרסום אחרות הוא שהפרסום בה מתמקד בעיקר במאפיינים של קהל היעד: מ-גיל, מגדר, ומקום מגורים ועד תחומי עניין, מצב משפחתי, וציון יום הולדת בשבוע הקרוב. בניגוד לפלטפורמות אחרות בהן הפילוח מתבסס יותר על מילות חיפוש, מיקום, וכותרות המודעות

    קרא עוד >