ההיסטוריה של התוכן

משחר ההיסטוריה האנושית, המין האנושי, שבעבר התחלק לכ22 זנים, חווה לא מעט מהפיכות אשר שינו את העולם בו אנו חיים, מקצה לקצה.

מהפכת האש למשל, זו שבזכותה המין האנושי למד לבשל את המזון שלו לפני אכילתו, ובכך חסך כמויות אנרגיה  רבות בהן השתמשה מערכת העיכול קודם לכן, והעביר את האנרגיה הזו לשימושו של המוח. בעזרת אותה אנרגיה המוח האנושי התפתח רבות וסיפק לו פתרונות מושכלים ויעילים יותר.

מהפכה נוספת הייתה מהפכת החיטה, אשר גרמה לאדם להתביית, ולחדול מלנוע ממקום למקום, גם היא גרמה לשינויים מהותיים בגורל המין האנושי. אחד השינוים המשמעותים ביותר כאמור היה, התבייתות, אם בעבר האדם היה ניזון מליקוט וציד המצריכים תנועה ונדידה מתמידות ממקום למקום, הרי שעכשיו האדם החל לגדל ולהצמיח את החיטה, תהליך אשר לקח חודשים והצריך את האדם לבנות קורת גג אשר יוכל להתאכלס תחתה בזמן ההמתנה המתמשך של גידול החיטה.

כמו כן גם המהפכה התעשייתית הייתה הרת גורל עבור בני האדם. המהפכה צמצמה מעמדות חברתיים, פתחה דלתות לאוכלוסיות הנחלשות, הגבירה והעצימה את יכולות ההפצה של סחורות ושירותים והעבירה מליוני אנשים מהכפרים אל תוך הערים הגדולות.

למרות שאני מאוד נהנה, אין בכוונתי להלאות אתכם בהיסטוריה, בכוונתי לדבר איתכם על ההווה ועל העתיד.

המהפכה האחרונה, ואולי המשמעותית ביותר לנו, בני האדם של שנות ה2000, היא המהפכה הטכנולוגית או בשמה השני, מהפכת המידע.

מהפכה זו הביאה לעולמינו דברים חיוביים רבים, אך לצידם גם כמה דברים פחות טובים.

המהפכה הטכנולוגית הנחיתה עידן חדש על תחום הפרסום והשיווק, ובשנים האחרונות ניתן לראות שינויים רבים ומהותיים בכל הנוגע לדרך בה עסקים, חברות, מותגים, אנשים או כל גוף באשר הוא, מפרסמים ומשווקים את שירותיהם ומוצריהם.

המהפכה הטכנולוגית פתחה את הדלת, או יותר נכון את השער, לכל מי שברצונו להפיץ מידע באופן רוחבי ובכמויות גדולות, אם בעבר, כדי לפרסם לכמה אלפי אנשים, תוכן כלשהו, היה עלינו לגשת למערכת של עיתון מסויים או מאוחר יותר, לחברת טלוויזיה כלשהי, כיום בעזרת האינטרנט, אנחנו זוכים למה שאני אוהב לקרוא לו "עצמאות פרסומית" במחירים הוגנים יותר ובתפוצות גדולות בהרבה מאלו שיכולים לספק לנו אמצעי המדיה המקבילים (המסורתיים).

העובדה שכיום לא מעט אנשים יכולים לפרסם כל העולה על רוחם, לכל בן אדם אשר מחובר לרשת חברתית או גולש באתר כלשהו, הביאה עימה ריבוי ואינפלציה עצומה בכמות הפרסומים שהאדם הממוצע נאלץ להיחשף אליהם במהלך היום יום, כדי לעשות לכם קצת סדר, מדובר בכ4000 מסרים פרסומיים ביום אשר אתם נחשפים אליהם בין אם תרצו ובין אם לא (אלא אם כן אתם מתגוררים בכפר מרוחק בגינאה המשוונית)

.מתוך 4000 המסרים אליהם אנחנו נאלצים להיחשף, בודדים הם המסרים שיניעו אותנו לפעולה או שנזכור. וזו בדיוק הסיבה שאני כותב לכם את המאמר הזה.

כדי להמחיש לכם את הסיטואציה אשמח אם תדמיינו לרגע את עצמכם, יושבים בחדר, וכל כמה שניות נכנס אדם כלשהו, מוכר לכם יותר ומוכר לכם פחות, אותו אדם מוסר לכם פיסת מידע כלשהי, ויוצא מהחדר, בזה אחר זה כ4000 בני אדם עוברים מולכם, מוסרים לכם פיסת מידע כלשהי ונעלמים.

את מי מהם אתם תזכרו? אילו מסרים יישארו בתוך הראש הטרוד שלכם?

ככל הנראה שהמסרים והאנשים אותם אתם תזכרו, הם אלו שכבר הכרתם מראש, ואת אלו שהיו יוצאי דופן ממרבית האנשים האחרים.

פרסומות ומסרים פרסומיים שאתם זוכרים הם בדרך כלל אלו שאת המותג שלהם הכרתם מראש (שטיפת מוח שהמותג עשה במהלך שנים) והמסרים אשר עוררו אצלכם רגש כלשהו והיו שונים ממרבית המסרים האחרים (יוצאי דופן ברמת המסר שהם מעבירים וברמת הניראות שלהם).

מה שמביא אותנו לנקודה החשובה ביותר במאמר זה – תוכן (את הטוב שומרים לסוף לא?).

כשמו כן הוא, התוכן הוא כל מה שמוכל או כלול בתוך משהו. במקרה שלנו מדובר במסר/רעיון/מידע הנמצא בתוך הפרסום שאותו אתם תרצו להפיץ והוא יקבע האם מה שאתם מנסים להעביר ימשוך את תשומת הלב של הקהלים אותם תרצו למשוך, או שמא תיכנסו לסטטיסטיקה של 4000 המסרים האחרים שלרוב אף אחד לא זוכר.

לכן, חשוב מאוד, כאשר אתם מעוניינים לייצר מסר כלשהו, פרסומת כלשהי, תוכן מסוים, תנסו לספק, לקהלי היעד אשר ייחשפו אליו, מענה הולם לצרכיהם הבידוריים, רגשיים, הארות (אינסייט), מתוך החיים או השראה כלשהי אותה הם ירצו לשאת ולהעביר הלאה. נסו לגרום להם לזכור אתכם, נסו להניע אותם לפעולה.

ותזכרו, מי שלא שונה, לא משנה.

1 Trackback or Pingback

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

    ַיְכֻלּוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ וְכָל צְבָאָם – כך תתכוננו לBlack Friday

    ַיְכֻלּוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ וְכָל צְבָאָם – כך תתכוננו לBlack Friday יום שישי השחור (או כפי שכולם קוראים לו – Blackfriday) הוא יום ייחודי מאוד בזירה הדיגיטלית. בדרך כלל כשאנו באים לתכנן קמפיין שיווקי או פרסומי, אנו לוקחים בחשבון את ההשפעה של הקמפיינים חודשים ושנים קדימה. אך כאן המקרה שונה בתכלית. בבלאק פריידי לאנשי השיווק ולבעלי

    קרא עוד >

    הו הא מה קרה? הכניסה של אמזון וכיצד היא תשפיע על כולנו

    הו הא מה קרה? הכניסה של אמזון וכיצד היא תשפיע על כולנו בחודש הקודם נכנסה לארצנו הקטנה בסערה (או שלא?) ענקית הסחר האמריקאית אמזון. הכניסה של אמזון בשלב זה הינה חלקית מאוד ולכן החוויה שתעניק בשלב ראשון רחוקה מזו שמעניקה בשוק האמריקאי למשל. זמני השילוח לא יהיו קרובים לסטנדרט עליו אנו שומעים מחברינו בגולה, מרכזי

    קרא עוד >

    התוסף שיעזור לכם לצמצם את אחוזי נטישת העגלה באתר סחר

    העגלה הגדולה לנהל אתר סחר בימינו זה לא דבר פשוט. צריך לחשוב כיצד להביא טראפיק לאתר, איך לגרום לקהל הזה לחווית משתמש טובה ופשוטה יותר אשר תוביל את הגולש להוסיף מוצרים לעגלה, ובסוף להשלים את תהליך הרכישה. בפועל בכל אחד מהחלקים הללו ישנו דרופ עצום במשפך, כלומר הרבה אנשים נכנסים, ומעט מאוד אנשים קונים (הנתונים

    קרא עוד >