פרקטיקת תוכן – הומור

כאשר אתם רוצים ליצור סביב העסק/מותג/מוצר שלכם אמפתיה כלשהי, אחת הדרכים הטובות ביותר היא שימוש בחוש ההומור.

כדי ליצור תוכן טוב ואפקטיבי אשר יסקרן את קהלי היעד הפוטנציאליים שלכם ואף יגרום להם להעביר אותו הלאה מפה לאוזן, או ממקדלת לעכבר, חשוב לספק לאותו תוכן ערכים בידוריים.

הומור מרכך אנשים, הומור יוצר אהדה וסולידריות אצל אנשים, הומור עוזר להעביר מסרים קשים בדרך קלילה ונעימה.

קחו לדוגמא את אחד מכוכבי הטלוויזיה הראשונים בהיסטוריה – צ'ארלי צ'פלין, שהעביר ביקורת קשה בעזרת סרטוני סאטירה והומור. צ'פלין זכה לתהילה והצלחה רבה בכל העולם.

ארץ נהדרת למשל, מעלה סוגיות קשות ומורכבות כמו שחיטויות, מלחמות, שנאה הדתית וכו' ובעזרת ההומור היא מצליחה להנגיש לנו את התכנים בצורה שנהנה לצפת בהם ולא יעוררו אצלינו סלידה ואנטגוניזם.

*נקודה חשובה: להומור יכולה להיות השפעה שלילית על מסרים מסויימים. הוא עלול לגרום לאנשים לקחת בצורה קלילה ולא רצינית, את המסרים שאתם מנסים להעביר, לכן חשוב לשים לב ולערוך בקרה על התכנים אשר אתם יוצרים ובאמת לבחון האם המסר עובר ומושרש בצורה הנכונה.

הומור מורכב ממספר אלמנטים, בואו נתמקד בבולטים שבהם:

אלמנט ההפתעה – כאשר אנו מעוניינים להצחיק מישהו, חשוב מאוד שאת העוקץ, נשמור לסוף, ונשלוף אותו רק לאחר ש"בישלנו" את מי שקורא את התוכן או מאזין לנו, ניתן לו לחשוב על כיוון מסויים בעלילה ולקראת הסוף, נפתיע אותו עם מסר/ רעיון/ אמירה/ מחשבה שהוא לא ציפה לקבל.

בנוסף, נסו לכתוב את התוכן שלכם בצורה שתהיה קשורה למוצרים/שירותים אותם אתם מעוניינים למכור, לדוגמא, אם הינכם מעוניינים למכור רכב, נסו להשתמש באלמנטים וסיטואציות מעולם הרכב, פאנצ'רים, "נהיגה של נשים" ונסיעות באוטובוס למשל, הן סיטואציות שתמיד מצחיק לדבר עליהן. הומור עצמי הוא גם דבר מבורך, אך חשוב לשים לב לא להפריז בו, מכיוון שעלולה להיות לו השפעה שלילית על לקוחות שפחות יבינו את המסר ובכך תיצרו מיתוג שלילי.

בתוך אלמנט ההפתעה קיימת שיטה קלאסית שנקראת "שחיטת פרות קדושות" (לא במובן המוחשי כמובן). שחיטת פרות קדושות היא ללא ספק דרך נהדרת להמם אנשים ולהוציא מהם תגובות לא צפויות. קיים גבול דק מאוד בין להצחיק לבין להכעיס ולעורר אנטיגוניזם אצל אנשים, לכן כאשר אתם מעוניינים לשחוט איזו פרה קדושה, חשוב שתיזהרו ותתכננו מראש מי הם הקהלים אליהם יופנה המסר, לא הייתי ממליץ להתלוצץ עם אנשים דתיים על אמונה בה' למשל. אך כן הייתי ממליץ לפנות לספורטאים עם מסר עליו הם מפחדים יחסית לדבר בו כמו פציעות. לדבר על פוליטקאים ועל שחיטויות למשל. שחיטת פרות קדושות הולכת על החבל הדק הזה שבין עוררות האנטיגוניזם לבין שוק טוטאלי וצחוק בלתי פוסק, לכן, היו זהירים.

דוגמא לכך ניתן לראות בפרסומת של קוקה קולה במצרים

הגזמה/אקסנצטריות: זה לא סוד שדברים מוגזמים ללא פרופורציות, מצחיקים מאוד בני אדם. אינספור דמויות סאטיריות, כוכבי קולנוע, קומדיות וכו' משתמשות באלמנט זה על מנת להצחיק את הצופים שלהן, בסיינפלד, קומדיה קלאסית, הדמות המצחיקה ביותר (ושימו לב, המפתיעה ביותר) היא "קוזמו קרמר" אשר מייצגת אדם אקסצנטרי ולא צפוי אשר מגזים בכל סצינה בה הוא משתתף. סאותפארק למשל, בנויה מסיטואציות מוגזמות לחלוטין, ומדמויות קטנות בעלות ראש ענקי ומוגזם, מה שאומר שלא רק המסר המוגזם הוא כלי להצחקה, אלא גם הויזואליות של הדמויות המשתתפות יכולה להיות מוגזמת ובכך להצחיק.

לסיכום, כאשר אתם יוצרים מסר וברצונכם למשוך כמה שיותר תשומת לב ועניין תמיד תזכרו שהומור עושה קסמים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

    ַיְכֻלּוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ וְכָל צְבָאָם – כך תתכוננו לBlack Friday

    ַיְכֻלּוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ וְכָל צְבָאָם – כך תתכוננו לBlack Friday יום שישי השחור (או כפי שכולם קוראים לו – Blackfriday) הוא יום ייחודי מאוד בזירה הדיגיטלית. בדרך כלל כשאנו באים לתכנן קמפיין שיווקי או פרסומי, אנו לוקחים בחשבון את ההשפעה של הקמפיינים חודשים ושנים קדימה. אך כאן המקרה שונה בתכלית. בבלאק פריידי לאנשי השיווק ולבעלי

    קרא עוד >

    הו הא מה קרה? הכניסה של אמזון וכיצד היא תשפיע על כולנו

    הו הא מה קרה? הכניסה של אמזון וכיצד היא תשפיע על כולנו בחודש הקודם נכנסה לארצנו הקטנה בסערה (או שלא?) ענקית הסחר האמריקאית אמזון. הכניסה של אמזון בשלב זה הינה חלקית מאוד ולכן החוויה שתעניק בשלב ראשון רחוקה מזו שמעניקה בשוק האמריקאי למשל. זמני השילוח לא יהיו קרובים לסטנדרט עליו אנו שומעים מחברינו בגולה, מרכזי

    קרא עוד >

    התוסף שיעזור לכם לצמצם את אחוזי נטישת העגלה באתר סחר

    העגלה הגדולה לנהל אתר סחר בימינו זה לא דבר פשוט. צריך לחשוב כיצד להביא טראפיק לאתר, איך לגרום לקהל הזה לחווית משתמש טובה ופשוטה יותר אשר תוביל את הגולש להוסיף מוצרים לעגלה, ובסוף להשלים את תהליך הרכישה. בפועל בכל אחד מהחלקים הללו ישנו דרופ עצום במשפך, כלומר הרבה אנשים נכנסים, ומעט מאוד אנשים קונים (הנתונים

    קרא עוד >